Saturday, December 10, 2011

Mijn eerste lening en het onderzoek die daarbij hoort

Toen ik tegen mijn partner zijn dat ik graag een huis zou kopen was ze heel enthousiast. Maar zij wist net zo goed als ik dat we moeten geld lenen om een huis te kunnen bezitten. Dan maar beginnen kijken naar verschillende hypothecaire leningen bij banken en kredietverleners. Doordat ik alleen werk en mijn partner nog op de universiteit zit was het nogal moeilijk om aan een lening te raken.

Ze deden moeilijk over de hoeveelheid geld die ik kon lenen. Ik kon ongeveer 60.000 euro lenen wat natuurlijk veel te weinig is om een deftig huis te kunnen veroorloven. Gelukkig hebben mijn ouders bijgesprongen waardoor ik ook een voorschot had en uiteindelijk voldoende kon lenen voor het huis dat ik wou. Ik hoef helemaal geen groot huis maar ik had toch 100.000 om een bewoonbaar huis te kunnen vinden. Nu ik klaag niet en ben heel tevreden!

Ik heb ook veel gelezen over leningen op de website van Netto Tijd. Ik raad de website aan voor iedereen die interesse heeft in financiƫle zaken.

No comments:

Post a Comment